میخ و چاشنی تفنگ میخکوب

میخ و چاشنی تفنگ میخکوب

میخ و چاشنی تفنگ میخکوب برای انجام اتصالات مختلف با تفنگ های میخکوبی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات تنوع بالایی دارند که متناسب با کاربرد مد نظر شما باید نوع آن ها انتخاب شود. عدم انتخاب نوع مناسب سبب خواهد شد که اتصالات ایجاد شده دوام و استحکام چندان زیادی نداشته باشند. بر همین مبنا توصیه می‌شود قبل از خریداری انواع این محصولات ابتدا با آن ها آشنا شوید. اینگونه قادر خواهید بود نوع مناسب را انتخاب کنید و بهره لازم را از آن ببرید. ما را همراهی کنید در این مطلب قصد داریم درباره این محصولات اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

میخ تفنگ میخکوب

نیاز است ابتدا میخ و چاشنی را به طور دقیق بشناسید. تفاوت های زیادی بین میخ های تفنگ میخکوبی و میخ های معمولی وجود دارد. میخ های معمولی را با چکش به سطح می زنند، در حالی که میخ های تفنگ میخ را با تفنگ میخ به داخل سطح خواهند زد. میخ های تفنگ های میخکوبی نیز اغلب به نحوی به یکدیگر متصل می شوند و راحت تر و سریع تر به سطح مورد نظر وارد می شوند.

تفاوت اصلی بین میخ های عادی و میخ های تفنگی در متریال استفاده شده در ساخت آن ها است. برای تولید انواع میخ تفنگ میخکوب از بهترین مواد اولیه استفاده می شود. به عنوان مثال میخی که برای بتن تولید می شود دارای کربن بیشتری است.

از سوی دیگر، میخ های تفنگ میخ به یکی از چندین نوع تفنگ میخ نیاز دارند که از نوعی نیرو برای فشار دادن میخ ها از نوک تفنگ استفاده می کنند. این تفنگ ها از هوای فشرده، برق یا انفجارهای مینیاتوری برای کوبیدن میخ ها استفاده می کنند. انفجار مینیاتوری توسط چاشنی صورت می گیرد اما میخ و چاشنی تفنگ میخکوب باید به درستی برای امور مختلف انتخاب شوند.

 

چاشنی تفنگ میخکوب

میخ و چاشنی باید در کنار هم استفاده شوند تا کاربرد داشته باشند. تفنگ میخکوب برای خارج کردن میخ به نیرو محرکه خاصی نیاز دارد که چاشنی این نیرو محرکه را تامین می کند. چاشنی های تفنگ میخکوب  دارای انواع نیکلی و برنجی هستند که هر کدام قدرت ویژه ای دارند. باید متناسب با کاربردی که از این محصولات انتظار دارید قدرت چاشنی را تعیین کنید.

تفنگ های میخکوبی پودری از چاشنی استفاده می کنند. این محصولات برای میخکوبی بتن و سایر مواد سخت ترجیح داده می شوند زیرا قدرت بیشتری نسبت به انواع دیگر میخکوب دارند. این اسلحه ها از باروت استفاده می کنند و بر اساس همان اصل اولیه اسلحه کار خواهند کرد. کاربرد آن ها اینگونه است که یک ماده منفجره یا همان چاشنی شلیک می شود که میخ را به زیرلایه می کشد. در تفنگ میخکوبی بتنی با سرعت بالا، انفجار مستقیماً روی میخ عمل می کند.

ظاهر میخ و چاشنی

یکی از تفاوت های عمده میخ و چاشنی تفنگ میخکوب با دیگر انواع میخ در نحوه بسته بندی آن ها است. میخ های معمولی یکی یکی استفاده خواهند شد و دوام بالایی ندارند. این بدان معنی است که آن ها از یکدیگر جدا هستند. از آنجایی که میخ ‌های تفنگ ‌های میخکوبی به‌ سرعت به داخل چوب فرو می روند، معمولاً به یکدیگر متصل می ‌شوند. آن ها در یک نوار بلند که گاهی اوقات به عنوان کمربند شناخته می شود قرار دارند و سر میخ ها در کنار یکدیگر است. گاهی تسمه های میخ را با چسب مخصوص به هم وصل می کنند و گاهی با استفاده از نوارهای کاغذی، پلاستیکی یا سیمی به هم متصل می شوند.

تفاوت میخ معمولی با میخ تفنگ میخکوب

تفاوت های بسیاری بین میخ و چاشنی تفنگ میخکوب و میخ های عادی وجود دارد.استفاده از میخ های معمولی معمولاً به مقداری قدرت فیزیکی نیاز دارد، زیرا برای کوبیدن میخ به سطح، قدرت زیادی لازم است. با این حال، میخ های تفنگ میخکوبی را آسان تر به چوب می زنند، زیرا از تفنگ میخ شلیک می شوند. تقریباً همه می توانند از تفنگ ناخن استفاده کنند اما باید دقت لازم را داشته باشند.

میخ های معمولی و چکش ترجیحا برای کارهای کوچک خوب هستند. از طرف دیگر، میخ های تفنگ میخکوبی و تفنگ میخکوبی معمولاً برای کارهای بزرگتر مانند ساخت و ساز خانه یا نصب کف توصیه می شوند. این به این دلیل است که تفنگ های میخکوبی که از میخ و چاشنی استفاده می کنند بسیار سریع هستند. به طور متوسط، در مدت زمانی که یک فرد برای کوبیدن یک میخ معمولی نیاز دارد، می توانست دوجین میخ تفنگ میخکوبی را مورد استفاده قرار دهد.

ابعاد میخ تفنگ میخکوب

ابعاد میخ تفنگ میخکوب با دیگر انواع میخ متفاوت است به همین دلیل بوده که آن ها را میخ و چاشنی تفنگ میخکوب معرفی می کنند. ناخن های معمولی در برخی موارد می توانند تا 6 سانتی متر طول داشته باشند. از طرف دیگر میخ های تفنگ میخ به ندرت بیش از 15 اینچ (2 سانتی متر) طول دارند. قطر میخ های معمولی نیز تا حدودی بزرگتر از میخ هایی است که برای شلیک از تفنگ میخکوبی ساخته می شوند.

 حتی سوراخ های ایجاد شده توسط میخ های معمولی معمولاً کمی بزرگتر هستند. این می تواند بر ظاهر نهایی سطوحی که به هم میخ شده است تأثیر بگذارد. هنگام استفاده از چکش، لغزش یا از دست دادن و ضربه زدن به تخته نیز غیر معمول نیست و می تواند سطح را نیز خراب کند. اما این موارد در استفاده از میخ و چاشنی تفنگ میخکوب دیده نمی شود. به طور کلی، معمولاً پس از استفاده از تفنگ میخکوبی، فرورفتگی یا مشکلات بسیار کمی وجود دارد.

استفاده از میخ و چاشنی در تفنگ های میخکوب پودری

تفنگ میخکوب پودری ابزاری مدرن و قابل اعتماد برای انجام انواع کارهای ساختمانی و تکمیلی است. خریداری میخ و چاشنی تفنگ میخکوب مناسب برای این نوع تجهیزات ضروریت فوق العاده بالایی دارد. تفنگ پودری برای هدایت مستقیم میخ ها به مواد سخت بتن، فولاد، آجر و غیره استفاده می شود. تفنگ باروتی یکی از انواع ابزار ساختمانی است که بر روی نصب کارتریج با پودر بدون دود کار می کند و کاملا خود مختار است. کارتریج های نصب برای آن دارای کالیبرها و اشکال گوناگون می باشد. هر کارتریج دارای کد رنگی برای نشان دادن قدرت آن است.

هدف اصلی تفنگ نصب، اجرای بست ها به طور مستقیم، بدون پیش سوراخ کردن خواهد بود. چنین تپانچه های ساختمانی با قدرت نفوذ بالا، راحتی و سهولت استفاده مشخص می شوند. تپانچه های ساختمانی پودری در انواع بست های مورد استفاده و کالیبر کارتریج های نصب متفاوت عرضه خواهند شد. شما به راحتی می توانید تفنگ های پودری مدرن و قابل اعتماد را خریداری کنید. تمامی محصولات مانند میخ و چاشنی تفنگ میخکوب به صورت مستقیم از تولید کننده با قیمت های رقابتی تهیه می شود.

انتخاب میخ و چاشنی برای کاربرد های مختلف

معمولاً میخ و چاشنی کاربردهای مختلفی دارند که یکی از آن ها ایجاد اتصالات بتنی است. اما رایج ‌ترین خطا برای این کاربرد زمانی بوده که میخ به دلیل تراکم بتن به آن وارد نمی شود. در این مواقع اپراتور وقتی تیراندازی کند، در محل تیراندازی سوراخ ایجاد می ‌شود یا میخ به سادگی نگه داشته نمی شود پس از آن اسلحه در یک محل قرار می گیرد. در بیشتر موارد این مشکل به دلیل عدم امکان انتخاب میخ مناسب برای بتن رخ می دهد. در زیر ما رایج ترین اندازه های ناخن را برای کارهای خاص در نظر خواهیم گرفت.

نصب سقف

برای نصب در سقف، معمولاً از میخ های تقویت شده (با یک محور ضخیم در سر و یک محور نازک در ورودی) با اندازه های 15 تا 19 میلی متر استفاده می شود. میخ ‌های تقویت ‌شده مانند گلوله شکل می ‌گیرند و ورود معمولی به بتن را فراهم می‌ کنند و در عین حال بار بیشتری نسبت به میخ ‌های با هسته معمولی دارند. همچنین یکی از مزایای مسلم میخ های تقویت شده این است که در بتن متراکم کمتر خم می شوند.

نصب روی دیوار و کف

برای نصب در دیوار آپارتمان ها و کف معمولاً از میخ هایی به طول 19 تا 27 میلی متر استفاده می شود در حالی که بسته به بار می توان از میخ تقویت شده و معمولی استفاده کرد. در کف، در اکثر موارد، ناخن های معمولی 22-27 میلی متر ایده آل هستند. میخ های تقویت شده با اندازه 19-22 میلی متر هنگام نصب پروفیل در دیوارها قرار می گیرند. اگر بار زیادی برنامه ریزی شده بباشدبرای نصب گیره ها، لنت های کف و غیره الزامی است از میخ های تفنگ میخکوب استفاده شود.

نصب آجر

برای نصب در سطوح آجری معمولاً از میخ هایی با طول 25-27 میلی متر استفاده می شود در حالی که انواع آجرهایی وجود دارد که این قانون برای آن ها اعمال نمی شود. به عنوان مثال، در اکثر آجرهای ارزان قیمت مدرن، شما باید یک میخ به طول 32 میلی متر استفاده کنید. اما میخ با ابعاد 19-22 به سختی به بعضی از آجرها موارد می شود.

تاسیسات برقی

در هنگام انتخاب طول میخ برای تاسیسات برقی، ضخامت مورد نیاز مواد برای بست باید در نظر گرفته شود. معمولاً برای انجام این نوع اتصالات از میخ هایی با ابعاد 17-19 استفاده می کنند. اما قبل از استفاده نیاز است به طور دقیق نوع میخ مصرفی را انتخاب کنید.

آیا تمام تفنگ های میخکوب از یک نوع میخ استفاده می کنند؟

 با قاطعیت می توان بیان کرد که پاسخ منفی است. تفنگ‌ های میخکوبی وجود دارد که از میخ ‌های ضخیم‌ تر تا طول دو و نیم اینچ استفاده می‌ کنند. در حالی که برخی از تفنگ های میخکوب، میخ ‌های براد میخ ‌کوبی حداکثر دو اینچ را شلیک خواهند کرد. میخ های تفنگ میخ بند سه و نیم اینچی و منگنه های پین پین گیج 20 و 23 بسیار کوچک نیز تولید می شود. اما کدام ناخن سنج برای کار شما بهتر است؟ میخ یا همان ناخن نباید خیلی کوچک باشد که موادتان به هم نچسبند. همچنین نباید بیش از بزرگ باشد و خطر شکافتن و آسیب رساندن به سطح را ایجاد کند. بر همین اساس انتخاب میخ و چاشنی تفنگ میخکوب دقت بسیار بالایی را طلب می کند.

انتخاب میخ با توجه به تفنگ میخکوب

با توجه به نوع تفنگ میخکوب باید خرید میخ و چاشنی تفنگ میخکوب انجام شود. اکنون برای آشنایی هر چه بیشتر شما درباره بعضی از تفنگ های میخکوب و میخ مناسب آن ها اطلاعاتی را ذکر خواهیم کرد.

  • میخکوب قاب ‌بندی، سنگین ‌ترین گزینه در بین تفنگ ‌های میخکوب به شمار می رود. در این تجهیزات از میخ ‌هایی تا طول سه و نیم اینچ استفاده می‌ کنند و بهترین تفنگ میخ ‌کوبی برای نرده‌ بندی، عرشه و روکش چوبی و سایدینگ محسوب می ‌شوند.
  • میخکوب نهایی، این دستگاه ها می ‌توانند ناخن‌ هایی تا طول دو و نیم اینچ را شلیک کنند. میخکوب ‌های پایانی که برای تکمیل کار نجاری استفاده می‌ شوند، بهترین کاربرد را برای قالب ‌گیری تاج و قرنیزها دارند.
  • میخکوب براد یک گزینه محبوب DIY، میخ های دو اینچی که در میخکوب های براد گیج 18 پیدا می کنید آن ها را به تفنگ میخکوبی محبوب تبدیل می کند. علاوه بر این میخکوب های براد در گیج 20 نیز مناسب ترین تفنگ میخکوبی برای تولید مبلمان هستند.
  • میخکوب پین، ظریف ترین میخکوبی که می توانید بخرید این محصول است. پین های کوچک از منگنه های 23 گیج برای انواع تزئینات تکمیلی دقیق تر در نجاری استفاده می کند. این محصول در عین ظریف بودن قدرت قابل توجهی دارد پس با خرید میخ و چاشنی تفنگ میخکوب مناسب می توانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

نکاتی که در خرید میخ و چاشنی باید مورد توجه قرار گیرد

در خرید میخ و چاشنی تفنگ میخکوب نکات خاصی وجود دارد که باید حتماً آن ها را بدانید. ما به شما توصیه می کنیم که برای کارهای خود ناخن هایی با انواع و طول های مختلف امتحان کنید.  یک عامل مهم پایدار بودن اتصالات مختلف، خود ناخن ها هستند. کارایی به کیفیت ناخن بستگی دارد شرکت های زیادی وجود دارند که ناخن های غیر استاندارد را از دیگر کشورها تهیه می کنند. کیفیت این محصول جای تامل دارد.

گاهی اوقات چنین میخ هایی در واقع بدتر از میخ های استاندارد عمل می کنند. آن ها خم می شوند، می شکنند و بار کمتر از حد لازم را تحمل خواهند کرد. توصیه می کنیم در مصرف مواد صرفه جویی نکنید و آن ها را از تامین کنندگان رسمی و نمایندگی های آن ها خریداری کنید. این کار شما را از مشکلات غیر ضروری هنگام کار با ابزار نجات می دهد. با خرید میخ و چاشنی تفنگ میخکوب مناسب و اصل نیازی نیست نگرانی بابت استحکام اتصالات داشته باشید.

انتخاب تفنگ میخکوب با توجه به میخ و چاشنی

تفنگ میخکوبی می ‌تواند ناخن‌ هایی با اندازه‌ های مشخصی شلیک کند و باید مطمئن شوید که اندازه ناخن‌ ها برای پروژه شما مناسب است. بسته به میزان نیرویی که چاشنی می تواند اعمال کند، تفنگ های میخکوبی، سطوح مقاومت متفاوتی خواهند داشت. چاشنی ها تنوع بالایی از پر قدرت تا کم قدرت دارند و شما باید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. بسته به تفنگ میخکوب و قدرت چاشنی آن، محدودیتی برای تعداد میخ ‌هایی که می‌ توانید بدون بارگیری مجدد استفاده کنید وجود دارد.

اکثر تفنگ های میخکوبی بر اساس کارتریج های مورد استفاده، می توانند از طیف وسیعی از اندازه های میخ با اندازه های خاص را استفاده کنند. برای خرید بهترین تفنگ میخکوب، باید یک تفنگ میخکوبی را انتخاب کنید که بتواند میخ ها را به اندازه کافی برای نیازهای پروژه شما شلیک کند. زیرا این کار به شما امکان می‌ دهد بدون گرفتن تفنگ ‌های مختلف از انواع میخ و چاشنی تفنگ میخکوب استفاده کنید.

قیمت میخ و چاشنی تفنگ میخکوب

قطعاً قیمت میخ و چاشنی تفنگ میخکوب در خرید آن اهمیت فوق العاده بالایی دارد. اما چندین عامل تعیین کننده مبلغی هستند که باید برای خرید این محصولات پرداخت کنید. برند سازنده یکی از آن ها به حساب می آید. مرکز عرضه کننده و نوسانات ارز نیز می توانند قیمت خرید آن ها را دستخوش تغییراتی کنند. به طور کلی اگر این محصولات را از مراکز اصلی فروش تهیه کنید مبلغ پرداختی چندان زیاد نخواهد بود.

سخن پایانی

تنوع میخ و چاشنی تفنگ میخکوب بسیار بالا است اما برای بهره گیری از این محصولات نیاز بوده که شما نوع مناسب آن ها را خریداری کنید. میخ چاشنی باید در کنار یکدیگر و با تفنگ میخکوب استفاده شوند. الزامی است که شما حتماً بهترین مارک این محصولات را تهیه کنید تا اتصالات ایجاد شده دوام بیشتری داشته باشند. مجموعه انواع این محصولات را با قیمت بسیار مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار می دهید. در صورت تمایل شما می توانید این محصولات را از ما با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

  1. قیمت میخ و چاشنی تفنگ میخکوب چقدر است؟ قیمت این محصولات بسته به عوامل متعددی مانند برند سازنده و نوع آن ها تعیین می شود.
  2. میخ و چاشنی تفنگ میخکوب را چگونه انتخاب کنیم؟ بهتر است با توجه به نوع کاربردی که از این محصولات خواهید داشت نوع آن ها را انتخاب کنید.
  3. در خرید تفنگ میخکوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟ تفنگ میخکوب باید به گونه ای باشد که بتوان از انواع میخ و چاشنی تفنگ میخکوب در آن استفاده کرد.
  4. تفاوت میخ تفنگ میخکوب با میخ معمولی چه چیزی است؟ میخ تفنگ میخکوب دارای ابعاد خاصی است و ظاهر متفاوتی دارد علاوه بر این اتصالات ایجاد شده با آن از دوام بیشتری برخوردار هستند.
  5. نقش چاشنی در تفنگ میخکوب چگونه است؟ چاشنی به عنوان نیروی محرکه برای بیرون آمدن میخ عمل می کند.