قیمت پانل باتیس

قیمت پانل باتیس

افرادی که قصد خرید پانل های باتیس را دارند قیمت پانل باتیس را مورد توجه ویژه قرار می دهند. این امر کاملا طبیعی است زیرا قبل استفاده از این مصالح ساختمانی باید از قیمت آن ها مطلع شوید. پانل های باتیس جزو محبوب ترین پوشش ها برای ساختمان های متعدد به حساب می آیند. عوامل متعددی در قیمت گذاری این محصولات ساختمانی نقش دارند که باید آن ها را بشناسید. با شناخت این عوامل قطعاً خیلی سریع و دقیق تر می توانید قیمت این پانل ها را تخمین بزنید.

معرفی پانل باتیس

نوعی مصالح ساختمانی به شکل تخته بوده که از گچ و مصالح الیافی تولید می شود. این محصول از زمان های قدیم به طور گسترده در اروپا و آمریکا استفاده می شده است. در سال های اخیر، استفاده از آن به سرعت افزایش یافته و در بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت پانل باتیس  فوق العاده مناسب است و مزایای بسیار زیادی نسبت به دیگر مصالح ساختمانی دارد.

 تنوع مدل های آن این امکان را فراهم می کند که بسته به محدودیت های فنی و کاربری مورد نظر، در کاربردهای مختلفی از آن استفاده کنید. پانل باتیس مصالح ساختمانی است که از مخلوط گچ و آب ساخته شده و بین دو لایه مقوا قالب گیری می شود. این محصول معمولا در ساخت و سازهای جدید و بازسازی برای ساخت پارتیشن و سقف کاذب استفاده می شود.

شیوه ساخت پانل باتیس

توضیح دقیق شیوه ساخت آن را ذکر می کنیم البته مواد به کار رفته شده در تولید این پوشش در تعیین قیمت پانل باتیس نیز نقش دارد. خاک اره، الیاف، پرلیت و غیره را با گچ به عنوان ماده اولیه اصلی مخلوط می کنند. در برخی موارد مواد دیگری را به آن اضافه خواهند کرد و با آب ترکیب کرده و خمیر نهایی را بین دو ورقه ریخته و به شکل صفحه سفت خواهند کرد.

این پانل ها برای دیوارها و سقف ها به عنوان ضد حریق و تخته های لت به عنوان مصالح دیوار استفاده می شود. علاوه بر این، تخته های جاذب صدا خاصیت جذب صدا دارند و از تخته های گچی تزئینی با چاپ یا پوشش پلاستیکی روی سطح، برای عایق کاری دیوارهای داخلی استفاده خواهد شد. دو روش برای ساخت پانل باتیس وجود دارد که می توانند در قیمت پانل باتیس نیز نقش داشته باشند.

 روش اول روشی است که در آن گچ و خاک اره پخته شده را با آب مخلوط کرده و بین دو ورقه مقوا یا مواد فیبری مناسب ریخته و با غلتک به ضخامت معینی پخته و سپس خشک می کنند. در بعضی کشورها به جای خاک اره از مواد الیافی استفاده می شود. روش دیگر روشی برای استفاده از گچ به عنوان هسته و پوشاندن سطح با یک ماده الیافی مانند کاغذ است. در برخی موارد، الیاف را در گچ مخلوط کرده و در برخی دیگر، مش سیمی را وارد می کنند.

چرا از گچ در ساخت پانل باتیس استفاده می کنند؟

در اصل، گچ نمی سوزد و وقتی در معرض شعله قرار می گیرد، مولکول های آب که از نظر شیمیایی به کریستال های گچ متصل می شوند، از انتشار شعله و افزایش دما جلوگیری می کنند. این ویژگی سبب شده که گچ موجود در پانل باتیس از گسترش احتراق به سازه های مجاور جلوگیری کند. بر همین اساس شما می توانید با خرید پنل های باتیس از ویژگی های منحصر به فرد آن ها بهره مند شوید. قیمت پانل باتیس نیز با توجه به افزودنی های دیگری که به گچ اضافه می کنند تعیین خواهد شد.

کاربرد پانل باتیس

اکثر مردم می دانند که پانل باتیس را می توان روی دیوار، سقف و کف استفاده کرد، اما به دلیل خواص بسیار خاص و طراحی منحصر به فرد آن، این متریال می تواند بسیار بیشتر از این مورد استفاده شود. پانل های باتیس پایدار هستند و در طول زمان تغییر نمی کنند. هیچ چسبی به مواد سازنده آن ها اضافه نمی شود، بنابراین برای محیط زیست نیز بهتر هستند. همچنین برای نصب و برش آن ها نیازی به ابزار خاصی ندارید.

 دیوار، سقف و کف

متداول ترین قسمت های استفاده از پانل باتیس روی دیوار، سقف و کف است. چیزی که این پانل ها را برای این کار بسیار مناسب می کند این بوده که آن ها قوی، پایدار بوده و پردازش آن ها برای کاربر آسان است. در عین حال، این صفحات تا زمانی که احتمالاً مجبور به بازسازی آن ها نشوید، دوام خواهند داشت. سطح صاف آن همچنین رنگ آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری را پس از نصب و سنباده کاری پانل باتیس ها بسیار آسان می کند. اگر از پانل باتیس استفاده کنید به سادگی می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

به عنوان عایق صدا

چون گچ ماده مرده است، نفوذ صدا ندارد این بدان معنی است که پانل باتیس به خوبی امواج صوتی را می شکند. بنابراین اگر می خواهید خانه خود را عایق صدا کنید یک گزینه عالی است. همین ویژگی منجر شده از این پانل ها در استودیو های موسیقی نیز بهره بگیرند. شاید قدرت عایق صدا بودن این محصول فوق العاده بالا نباشد اما به میزان قابل توجهی در کنترل صدا نقش دارد. به طور کلی قیمت پانل باتیس با توجه به همین ویژگی های منحصر به فرد چندان زیاد نیست.

کاربرد پانل باتیس

دیوار جدا کننده

در بعضی مواقع ممکن است شما قصد داشته باشید که فضای یک اتاق را جداسازی کنید. می ‌توان از مصالح مختلفی برای این امر استفاده کرد اما مصالح ساختمانی مختلف هزینه و قیمت گزافی دارند. در این مواقع پیشنهاد ما به شما پانل باتیس است که کارایی فوق العاده بالایی در این زمینه دارد. از این پانل ها برای جداسازی فضاهای مختلف استفاده می کنند. علاوه بر این امر آلودگی زیاد نیست ایجاد نخواهند کرد و خیلی سریع می توان آن ها را نصب و اجرا کرد.

کاربرد پانل باتیس در دیوار جداکننده

چند نوع پانل باتیس وجود دارد؟

پانل های باتیس به طور کلی بر اساس عملکردی که ارائه می دهند طبقه بندی می شوند. قیمت پانل باتیس با توجه به نوع آن می ‌تواند متفاوت باشد و بر همین اساس انواع این محصول را معرفی می کنیم. هر کدام از این پانل ها قابل خریداری و استفاده کردن هستند.

پانل باتیس استاندارد

پانل باتیس استاندارد به صورت مقوا با دو لبه مخروطی تولید می شود. آن ها تخته های گچی با سطح صاف بوده که برای طراحی داخلی مناسب هستند. به رنگ خاکستری یا سفید، معمولا برای ساخت پارتیشن، سقف و دیوارهای محیطی، در اتاق های خشک کارایی دارد. برای اینکه بتوان راحت تر از این محصول استفاده کرد دارای نخسه های رنگی نیز هست. پانل با لبه های مخروطی 13 میلی متر ضخامت رایج ترین انواع این محصول هستند. پانل استاندارد با 4 لبه مخروطی برای سقف های بلند و پارتیشن ایده آل محسوب می شود.

پانل باتیس ضد رطوبت

در ساخت پانل باتیس می توان از مواد افزودنی خاصی استفاده کرد. این مواد به پانل ها ویژگی های می دهند که ویژه هستند. پانل باتیس ضد رطوبت نیز یک تخته گچی با روکش مقوای مخصوص سبز رنگ است. این پانل برای انواع حجم های مرطوب و محیط های مرطوب مناسب به شمار می رود. با پرداخت هزینه نه چندان زیاد می توان این نوع پانل ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار داد.

پانل مقاوم در برابر آتش

این پانل ها با نام پانل باتیس قرمز نیز شناخته می شوند. آن ها تخته های گچی تقویت شده با الیاف با افزایش زمان مقاومت در برابر آتش هستند. استفاده از پانل باتیس قرمز برای مقاومت حرارتی در ساختمان های مختلف توصیه می شود. بسیاری از مهندسان ساختمان سازی بر این اعتقاد دارند در ساختمان های تجاری بهتر است از این نوع پانل ها بهره بگیرید. البته می توان در مراکز آموزشی مختلف نیز این پانل های ویژه را به کار برد.

پانل باتیس ضد صدا

معمولاً در ورودی‌ ها، اتاق‌ های اجتماعات، رستوران ‌ها و همه محیط ‌هایی که نیاز به کنترل طنین صدا دارند، استفاده می ‌شود. تخته‌ های گچی که برای جذب صدا با ویژگی ‌های زیبایی ‌شناختی استفاده می‌شوند، شگفت ‌انگیز هستند. این محصولات تنوع فوق العاده بالایی از نظر طرح های جذاب دارند. بر همین اساس شما می ‌توانید در ساختمان های لوکس نیز از آن ها استفاده کنید. این نوع پانل ها حتی مقاومت مکانیکی فوق العاده بالایی نیز دارند.

پانل باتیس مقاوم در برابر آتش و آب

آن ها تخته های گچی با افزایش مقاومت در برابر آتش و آب گریزی، یک طرف صورتی و یک طرف سبز هستند که می توان از آن  ها در بسیاری از موارد استفاده کرد. اگر قصد دارید از چند ویژگی پانل‌ های باتیس بهره ببرید این محصولات گزینه مناسب تری به حساب می آیند. اما قیمت این نوع پانل ها کمی بالاتر است و نیاز بوده که مبلغ بیشتری برای خرید آن ها بپردازید. اما قطعاً دوام و کارایی این پانل ها ارزش پرداخت این مبلغ بیشتر را دارد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت پانل باتیس

مصالح ساختمانی از جمله پانل باتیس به صورت خاصی و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی قیمت گذاری می شوند. برای اطلاع از قیمت این محصولات باید فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت گذاری آن ها را بشناسید. بر همین اساس مهم ‌ترین مواردی که می توانند در قیمت پانل باتیس نقش داشته باشند را معرفی می کنیم.

شرکت سازنده

شرکت های متعددی در داخل و خارج کشور وجود دارد که پانل باتیس را تولید و به بازار عرضه می کنند. قطعا اگر شما این پانل را از برندهای ملی خریداری کنید مبلغ کمتری را برای تهیه آن ها پرداخت خواهید کرد. شرکت های ایرانی این محصولات را با درجه کیفی فوق العاده بالایی ارزان می کنند. بر همین اساس نیازی نیست نگرانی بابت کیفیت و دوام پانل باتیس برندهای ایرانی داشته باشید. قیمت پانل باتیس شرکت های تولید کننده داخلی نیز بسیار متنوع است و طیف گسترده ای از پانل را شامل می شود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت پانل باتیس

نوع پانل باتیس

پانل باتیس انواع مختلفی دارد شما متناسب با کاربردی که از این محصول انتظار دارید نوع آن را انتخاب می کنید. قیمت پانل باتیس برای انواع این محصول متفاوت است و نیاز بوده برای انواع درجه یک آن قیمت بیشتری بپردازید. بر همین اساس افرادی که قصد استفاده از این مصالح ساختمانی را دارند حتماً باید قبل از خرید نوع پانل را تعیین کنند. اگر شما تخصص کافی برای تعیین نوع مصرفی مناسب این محصول ندارید توصیه می شود حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید.

کیفیت پانل باتیس

پانل های باتیس هر کدام از درجه های کیفی خاصی برخوردار هستند دور از ذهن نیست که محصولات با کیفیت با قیمت بیشتری عرضه شوند. افرادی که قصد خریداری محصولات با کیفیت را دارند باید بهای آن را نیز بپردازند. درست است که قیمت پانل باتیس برای انواع باکیفیت بیشتر بوده اما با خرید آن ها در درازمدت سود خواهید کرد. زیرا انواع درجه یک این مصالح ساختمانی نیاز به مراقبت کمتری دارند و شما قادر خواهید بود مدت زمان بیشتری از آن ها بهره بگیرید.

ابعاد پانل باتیس

برای بنای مد نظر شما چه ابعادی از پانل باتیس مورد نیاز است؟ قیمت پانل باتیس با توجه به ابعاد آن تعیین خواهد شد. اگر شما قصد داشته باشید بخش وسیعی از ساختمان مد نظر را با این پوشش کنید به تعداد زیادی از آن نیاز خواهید داشت. معمولاً متخصصانی که کار اجرای این پانل را بر عهده دارند شما را برای خرید ابعاد دقیق آن راهنمایی می کنند. بر همین مبنا سعی کنید از نیروی کار ماهر برای اجرا به  بگیرید تا در انتخاب مصالح ساختمانی دچار خطا و اشتباه نشوید.

نوسانات بازار

یکی از مهم ترین عواملی که سبب شده نتوانیم قیمت پانل باتیس را به طور کلی بیان کنیم نوسانات بازار است. بله نوسانات، نوسانات بازار به طور مداوم بر قیمت خرید این پانل ها تاثیر می گذارند. باید حتما قبل از خرید این نوسانات مورد بررسی قرار گیرند به خصوص برای افرادی که قصد خرید عمده را دارد. البته نوسانات موجود در بازار تنها بر روی این پانل تاثیر نمی گذارند. این نوسانات می توانند قیمت تمامی کالاهای مصرفی اعم از خوراکی و غیر خوراکی را دستخوش تغییراتی کنند.

مرکز عرضه کننده

نقش مرکز عرضه کننده در قیمت پانل باتیس به میزان است که نباید هیچگاه آن را فراموش کنید. بعضی مراکز به صورت کاملا مستقیم این پانل ها را در اختیار متقاضیان خود قرار می دهند. این مجموعه ها با حذف واسطه ها از افزایش قیمت جلوگیری خواهند کرد. طبیعتاً خرید از این مراکز اصلی از نظر اقتصادی برای شما چندین برابر خواهد داشت. همین امر سبب شده توصیه شود حتما این پانل ها را از مراکزی که به صورت مستقیم آن ها را عرضه می کنند خریداری کنید.

خرید اینترنتی پانل باتیس

افرادی که مشغله کاری بسیار زیادی دارند ولی نمی توانند به صورت حضوری پانل‌ های باتیس را خریداری کنند می توانند از خرید اینترنتی این محصولات بهره بگیرند. شما به صورت آنلاین و در عرض چند ثانیه می توانید این پانل ها را خریداری کنید. تجربیات نشان داده قیمت پانل باتیس در وب سایت های آنلاین بسیار مناسب تر از مراکز حضوری است پس از لحاظ اقتصادی نیز سود خواهد کرد. اما خرید آنلاین در صورتی توصیه می‌ شود که نکات خاصی را در هنگام خرید در نظر بگیرید.

حتماً از کیفیت پانل های باتیس که توسط مرکز آنلاین عرضه می شوند اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنید. مرکز عرضه کننده آنلاین پانل باتیس باید به صورت قانونی این پانل ها را عرضه کند و از اعتبار لازم برخوردار باشد. قیمت پانل باتیس را در سایت های مختلف فروش آنلاین مقایسه کنید. اینگونه قادر هستند برای تهیه این پانل ها مبلغ کمتری را بپردازید که قطعا از نظر اقتصادی به سود شما است. قبل از خرید ضروری بوده نوع پانل را ابتدا انتخاب کرده و سپس اقدام به خرید کنید.

خرید اینترنتی پانل باتیس

سخن پایانی

اگر شما قصد استفاده از پانل های باتیس را دارید توصیه می شود ابتدا از قیمت پانل باتیس به طور دقیق اطلاع پیدا کنید. این مصالح ساختمانی انواع مختلفی دارند که هر کدام با قیمتی خاص عرضه می شوند. استفاده از انواع باکیفیت این پانل ها را همیشه در الویت قرار دهید زیرا مزایای بسیار زیادی دارند. شما می توانید انواع این مصالح ساختمانی را از طریق وب سایت ما خریداری کنید. قیمت پانل ها در سایت بسیار مقرون به صرفه و متناسب با توان اقتصادی خریداران در نظر گرفته شده است. پشتیبانی ما کاملاً فعال و پاسخگو است در صورتی که به اطلاعات جامع تری برای خرید نیاز دارید با پشتیبانی سایت ارتباط بگیرید.

چه عواملی در قیمت پانل باتیس نقش دارند؟

قیمت پانل های باتیس به برند سازنده، مرکز عرضه کننده، ابعاد، کیفیت و غیره بستگی دارد.

آیا می توان پانل باتیس را به صورت آنلاین خریداری کرد؟

شما در صورت تمایل می توانید پانل های باتیس را به صورت آنلاین و خیلی سریع خریداری کنید.

پانل باتیس چه چیزی است؟

نوعی مصالح ساختمانی به شکل تخته که از گچ و مصالح الیافی تولید می شود.

انواع پانل باتیس شامل چه مواردی است؟

استاندارد، مقاوم در برابر آتش، رطوبت، صدا و غیره.

پانل باتیس را در کجا می توان استفاده کرد؟

انواع پانل های باتیس در ساختمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می گیرند.