انواع چاشنی میخکوب

انواع چاشنی میخکوب توسط برند های مختلفی در سراسر جهان تولید شده و به بازار عرضه می شوند. بدون آن ها یقیناً ایجاد اتصالات مستحکم با طول عمر بالا بسیار دشوار و حتی ناممکن است. هر یک از محصولات موجود در این زمینه برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بر همین مبنا نیاز است که قبل از خرید ابتدا درباره چاشنی ها اطلاعاتی را به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد از این تجهیزات کاربردی به درستی و در جای مناسب استفاده کنید. با ما همراه باشید این مطلب را قرار داده ایم تا شما مخاطبان را بیشتر راهنمایی کنیم.

چاشنی میخکوب چه چیزی است؟

برای انجام اتصالات با چاشنی ابتدا نیاز است که میخ را در تفنگ مربوطه قرار دهید. بی شک وقتی میخ در تفنگ میخکوبی قرار می گیرد باید با استفاده از نیرویی از آن خارج شود. این نیرو توسط انواع چاشنی میخکوب فراهم خواهد شد و یک نوع نیروی محرکه برای خروج میخ به حساب می آیند. در واقع باید گفت که چاشنی ها نوعی پودر هستند که وظیفه اصلی انفجار در تفنگ میخکوب بر عهده آن ها است. استفاده از این محصولات تنها همراه با تفنگ و میخ میسر خواهد شد.

انواع چاشنی میخکوب را بشناسید

چاشنی های تفنگ میخکوب انواع مختلفی دارند و شما برای کاربردهای مختلف باید نوع مناسب را خریداری کنید. انتخاب نوع چاشنی اهمیت فوق العاده بالایی دارد زیرا بعضی از سطوح مانند بتن سخت هستند و باید از محصولات قدرتمندی برای ایجاد این نوع اتصالات استفاده کرد. اما برخی دیگر مانند پوشش های ساختمانی از جنس کناف و کاذب دوام زیادی ندارند و نیازی نیست چاشنی های قدرتمند را برای اینگونه اتصالات به کار برد.

به طور کلی این محصولات در دو نوع نیکلی و برنجی تولید و عرضه می شوند. هر یک از این چاشنی ها در نوار های پلاستیکی که رنگ های مختلفی دارند قرار می گیرند. رنگ چاشنی در واقع بیانگر سرعت آن به شمار می ‌رود و اینگونه متقاضیان را برای خرید راهنمایی می کند. با توجه به سرعت هر کدام باید نوعی که با کار شما سازگاری دارد را از مراکز معتبر خریداری کنید. در این زمینه شرکت سازکاران انواع این محصولات را به صورت مستقیم در اختیار شما قرار می دهد.

سرعت انواع چاشنی

بر کسی پوشیده نیست که سرعت انواع چاشنی میخکوب را با توجه به رنگ آن ها می توان متوجه شد. با اطلاع از سرعت هر یک به راحتی قادر خواهید بود محصول مدنظر خود را خریداری کنید. اکنون برای درک بهتر شما رنگ و سرعت هر نوع چاشنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چاشنی در روکش های برنجی با رنگ های

کد گذاری رنگ                                                سرعت

خاکستری                                        96 متر بر ثانیه یا 315 فوت بر ثانیه

رنگ قهوه ای                                  117 متر بر ثانیه یا 385 فوت بر ثانیه

سبز                                              150 متر بر ثانیه یا 490 فوت بر ثانیه

رنگ زرد                                       175 متر بر ثانیه یا 575 فوت بر ثانیه

قرمز                                            206 متر بر ثانیه یا 675 فوت بر ثانیه

رنگ بنفش                                    230 متر بر ثانیه یا 755 فوت بر ثانیه

چاشنی در روکش های نیکلی با رنگ های

کد گذاری رنگ                                          سرعت

خاکستری                                      258 متر بر ثانیه یا 845 فوت بر ثانیه

رنگ قهوه ای                                285 متر بر ثانیه یا 935 فوت بر ثانیه

سبز                                            312 متر بر ثانیه یا  1025 فوت بر ثانیه

رنگ زرد                                    340 متر بر ثانیه یا 1115 فوت بر ثانیه

قرمز                                          367 متر بر ثانیه یا 1205 فوت بر ثانیه

رنگ بنفش                                   395 متر بر ثانیه یا 1295 فوت بر ثانیه

رایج ترین چاشنی های میخکوب

بعضی از انواع چاشنی میخکوب بیشتر در امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات را می توان تا حدودی به عنوان پرکاربردترین چاشنی ها معرفی کرد. رنگ های زرد، سبز و قهوه ای تقریباً به عنوان رایج ترین چاشنی ها توسط صنعتگران شناخته می شوند. البته این امر مصداق این نیست که شما باید این نوع چاشنی ها را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. بلکه شما باید متناسب با هر نوع اتصالات چاشنی مناسب با آن را تهیه کنید.

قوی ترین چاشنی میخکوب

در میان انواع چاشنی میخکوب مشاهده خواهید کرد که بعضی از آن ها قوی تر هستند. این نوع محصولات معمولاً برای سطح های سخت مورد استفاده قرار خواهند گرفت و نمی توان برای هر نوع سطحی از آن ها استفاده کرد. اما قوی ترین چاشنی در دسته نیکلی قرار دارد که با رنگ بنفش و با سرعت 395 متر بر ثانیه یا 1295 فوت بر ثانیه تولید می شود.

میخ تفنگ میخکوبی

عملاً استفاده از چاشنی تفنگ میخکوب بدون استفاده از میخ غیر ممکن است. میخ و چاشنی با یکدیگر عمل می کنند و منجر به ایجاد اتصالات مختلف می شوند. میخ هایی که در تفنگ میخکوبی مورد استفاده قرار می ‌گیرند با انواع عادی آن تفاوت هایی دارند. دوام این مدل محصولات بسیار بیشتر از میخ های عادی است و همین امر سبب شده اتصالات ایمنی ایجاد کنند. معمولاً از مواد اولیه به خصوصی در تولید آن ها استفاده می شود که استحکام این مدل میخ ها را چندین برابر می کند.

کربن به کار رفته شده در تولید میخ تفنگ میخکوب بیشتر از کربنی است که در تولید میخ های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این امر در تولید بعضی از این محصولات از موادی استفاده می کنند که مانع از زنگ زدن آن ها می شود. بر همین اساس می ‌توان از این محصولات در مناطق مختلف مانند شرجی نیز استفاده کرد. میخ ها مانند انواع چاشنی میخکوب تنوع بالایی دارند و شما باید در انتخاب این محصولات دقت بسیار بالایی داشته باشید.

استفاده از انواع چاشنی میخکوب

با قاطعیت باید گفت برای استفاده از هر نوع محصول داشتن تجهیزات لازم الزامی است. شما زمانی قادر خواهید بود از انواع میخ چاشنی استفاده کنید که تفنگ میخکوبی مناسبی داشته باشید. این نوع تفنگ ها چندین سال است که مورد استفاده قرار می گیرند و با پیشرفت علم انواع جدید و مدرن آن ها تولید شده است. هر تفنگ قابلیت استفاده از چاشنی و میخ های مختلفی را دارد بر همین اساس باید انواع  این محصولات را با توجه به قابلیت های تفنگ خریداری کنید.

تفنگ های میخکوبی انواع مختلفی دارد هر کدام از آن ها برای کاربردهای خاصی ساخته شده اند‌. انواع قدیمی این محصولات طبیعتاً امکانات کمتری را به خریداران آن ها ارائه می دهند. بر همین مبنا توصیه می شود تفنگ های مدرن را خریداری کنید تا از امکانات و ایمنی بیشتری بهره مند شوید. اما نباید از این نکته غافل شوید که انواع چاشنی میخکوب باید با تفنگ شما سازگاری داشته باشند تا بتوانید از آن ها استفاده کنید.

کاربرد های چاشنی میخکوب

انواع چاشنی میخکوب با توجه به سرعت و ویژگی آن ها  کاربرد های مختلفی دارند. با توجه به اینکه این کاربردها بسیار گسترده هستند به چند نوع آن ها برای درک بیشتر شما درباره این امر اشاره می کنیم.

نصب کناف و کاذب

می توان گفت یکی از مهم ترین کاربردهای انواع چاشنی میخکوب انجام اتصالات کناف یا کاذب است. این نوع پوشش های ساختمانی در چندین سال اخیر توانسته اند جایگاه بسیار خوبی را بین عموم مردم به دست آورند. برای نصب آن ها شما به تجهیزات خاصی از جمله چاشنی و میخ نیاز خواهید داشت. محصولاتی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند باید مناسب باشند تا به پوشش ‌ها آسیبی وارد نکنند. شرکت سازکاران انواع این تجهیزات را در اختیار شما قرار خواهد داد پس می توانید برای کار با این مصالح ساختمانی از آن ها بهره بگیرید.

اتصالات بتنی

اتصالات بتنی یکی از سخت ترین نوع اتصالات در صنایع مختلف به حساب می آیند. بر همین اساس شما به راحتی نمی توانید آن ها را انجام دهید اما با کمک انواع چاشنی می خوب نیازی نیست نگرانی برای انجام آن ها داشته باشید. چاشنی های بخصوصی با قدرت بالا وجود دارند که برای انجام این موارد گزینه مناسبی به حساب می آیند. فقط توجه داشته باشید که نوع چاشنی اهمیت بسیاری در دوام چنین اتصالاتی خواهد داشت.

اتصالات فلزی

اتصالات فلزی بسیار مستحکم هستند البته دوام و استحکام آن ها تا حدود زیادی به ضخامت سطح نیز بستگی خواهد داشت. اگر شما قصد داشته باشید دو سطح فلزی را به یکدیگر متصل کنید قطعاً تفنگ میخکوبی با انواع چاشنی میخکوب به شما توصیه می شود. برای انجام چنین اتصالاتی چاشنی های خاصی وجود دارد که نیاز است حتما آن ها را تهیه کنید. سطوح فلزی معمولاً در ساختمان سازی یا صنایع دیگری مانند کشتی سازی به وفور مشاهده می شوند.

مزیت های استفاده از میخ و چاشنی

اگر از انواع چاشنی میخکوب برای انجام اتصالات مختلف استفاده کنید می توانید به مزایای متعددی دست یابید. اکنون چند نمونه از این مزایا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

افزایش سرعت کار

یکی از مشکلاتی که تجهیزات قدیمی برای ایجاد اتصالات مختلف داشتند سرعت پایین آن ها بود. به عنوان مثال اگر شما می خواستید از میخ و چکش برای متصل کردن دو سطح استفاده می کردید باید مدت زمان زیادی از زمان خود را به این کار اختصاص می دادید. اما میخ چاشنی سرعت انجام امور را به میزان قابل توجهی افزایش خواهند داد. به عبارتی شما در طول یک ساعت می توانید تعداد زیادی میخ با نیروی چاشنی از آن خارج کنید.

ایجاد اتصالات ایمن

ایجاد اتصالات ایمن و کارآمد بی شک از دغدغه های اصلی هر صنعتگر محسوب می شود‌. با تجهیزات قدیمی امکان همچنین امری دشوار بود اما شما امروزه با کمک میخ و چاشنی می توانید اتصالات ایمنی ایجاد کنید. همچنین اتصالات ایجاد شده دوام بالایی دارند یعنی بعد از گذشت مدت زمان زیادی همچنان حفظ خواهند شد. کار با این محصولات مدرن حتی ایمنی پرسنل و نیروهایی که از این تجهیزات استفاده می کنند را نیز بالا می برد.

حفظ ساختار سطح

در بعضی مواقع هنگامی که قصد داریم ورقی را به یک سطح متصل کنیم به آن آسیب می زنیم. این امر درباره دیگر کارها نیز مانند نصب پوشش های ساختمانی مشاهده می شود. اما راهکار جلوگیری از آسیب به سطوح هنگام کار چیست؟ قطعاً پاسخ تفنگ میخکوب با انواع چاشنی میخکوب مناسب است. این محصولات به گونه ای طراحی و تولید می شوند که سطح را حفظ کرده و از ایجاد خرابی در آن جلوگیری می کنند.

نکات خرید انواع چاشنی

قبل از اقدام به خرید انواع چاشنی میخکوب و باید نکات خاصی را بدانید تا خرید درجه یکی انجام دهید. اکنون این نکات را ذکر خواهیم کرد پس آن ها را حتما در نظر بگیرید. در ابتدا باید مشخص کنید در میان انواع چاشنی میخکوب کدام نوع مناسب کارایی مدنظر شما است. در صورتی که درباره این امر دقیقاً اطلاعاتی ندارید از تجربه افراد آگاه کمک بگیرید. همچنین باید نوع میخ و چاشنی با تفنگ میخکوب سازگاری داشته باشند تا بتوانید بهره لازم را از این محصولات ببرید.

کارایی زیاد میخ و چاشنی سبب شده انواع بی کیفیت و غیر مرغوب این محصولات نیز روانه بازار شود. بر همین اساس حتما توجه کنید که محصولات اصل را خریداری خواهید کرد. همچنین نیاز است که این تجهیزات را از مراکز معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آن ها اطمینان خاطر داشته باشید. مراکز معتبر محصولات اصل را به فروش خواهند رساند و خرید از آن ها قطعا برای متقاضیان مزایای متعددی به همراه خواهد داشت.

خرید میخ چاشنی

شما به روش ‌های متعددی قادر خواهید بود انواع چاشنی میخکوب را برای کارایی دلخواه خود خریداری کنید. یکی از روش های رایج، خرید حضوری است که از طریق مراکز و فروشگاه ها صورت می گیرد. اما این روش خرید به متقاضیان چندان توصیه نمی شود زیرا معایب بی ‌شماری دارد. به عنوان مثال شما قادر خواهید بود محصولات متنوعی را مشاهده کنید و تنوع فروشگاه ها نسبتا مربوط است. همچنین روش خرید تایم نسبتاً زیادی را به خود اختصاص خواهد داد که این امر برای افراد پرمشغله یک ایراد بزرگ به حساب می آید.

در همین راستا توصیه می کنیم از روش دیگر تهیه این محصولات که خرید آنلاین آن ها است استفاده کنید. این روش خرید به شما این امکان را می دهد محصولات متنوعی را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. مجموعه هایی که در زمینه فروش آنلاین این کالاها فعالیت می‌ کنند مانند شرکت سازکاران قیمت مقرون به صرفه ای را برای آن ها درنظر می گیرند.

قیمت میخ و چاشنی

مبلغی که برای خرید میخ و چاشنی پرداخت خواهید کرد با توجه به فاکتورهای متعددی تعیین خواهد شد. بر همین مبنا برای اطلاع از قیمت خرید و فروش این محصولات نیاز است که درباره این عوامل اطلاعاتی را جویا شوید.

برند سازنده

استفاده از چاشنی میخکوب محدود به چند سال اخیر نمی ‌شود و این محصولات تاریخچه تقریباً کهنی دارند. بر همین اساس باید گفت شرکت های مختلفی وجود دارند که از دیرباز در زمینه تهیه این نوع چاشنی ها فعالیت می کنند. آن ها با توجه به عوامل متعددی مانند هزینه خرید مواد اولیه و فناوری استفاده شده در تولید چاشنی قیمت آن را تعیین خواهند کرد. اگر شما برند معتبری را برای خرید چاشنی انتخاب کنید باید به نسبت اعتبار آن معمولاً مبلغ بالاتری را بپردازد.

نوسانات بازار و میزان تقاضا

نوسانات بازار نیز در قیمت خرید چاشنی میخکوب تاثیر گذار است به صورتی که جزو اصلی ترین این عوامل به حساب می آید. میزان تقاضا نیز می‌ تواند قیمت خرید این نوع تجهیزات را تا حدود دستخوش تغییراتی کند. به عنوان مثال اگر تقاضا برای خرید یک نوع چاشنی افزایش پیدا کند این محصول با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد.

مرکز عرضه کننده

بعضی از افراد از نقش برجسته و پررنگ مرکز عرضه کننده در قیمت خرید میخ و چاشنی میخکوب بی ‌خبر هستند. مجموعه هایی که به صورت مستقیم در زمینه فروش این محصولات فعالیت می کنند با حذف واسطه ها از افزایش قیمت آن ها جلوگیری خواهند کرد. در همین راستا مراکز توزیع مستقیم را برای خرید چاشنی انتخاب کنید به خصوص اگر قصد خرید عمده را دارید.

سخن پایانی

انواع چاشنی میخکوب برای ایجاد اتصالات مختلف با درجه سختی متفاوت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. شما متناسب با کاربردی که از آن ها انتظار دارید باید قدرت و سرعت چاشنی را انتخاب کنید. تهیه نادرست این نوع محصولات منجر خواهد شد نتوانید اتصالات مربوطه را با ایمنی و کیفیت انجام دهید. بهتر است برای انجام امور مختلف با این محصولات برندهای را انتخاب کنید که شناخته شده و صاحب نام باشند. در صورتی که قصد تهیه چاشنی های مختلف را دارید می توانید از شرکت سازکاران در این زمینه کمک بگیرید.

قوی ترین چاشنی میخکوب کدام است؟

قوی ترین چاشنی در دسته نیکلی قرار دارد که با رنگ بنفش و با سرعت 395 متر بر ثانیه یا 1295 فوت بر ثانیه تولید می شود.

در میان انواع چاشنی میخکوب کدام یک رایج تر هستند؟

رنگ های زرد، سبز و قهوه ای تقریباً به عنوان رایج ترین چاشنی ها توسط صنعتگران شناخته می شوند.

چاشنی تفنگ میخکوب چه چیزی است؟

چاشنی ها نوعی پودر هستند که وظیفه اصلی انفجار در تفنگ میخکوب بر عهده آن ها است.

قیمت انواع میخ و چاشنی چگونه تعیین می شود؟

قیمت این محصولات با در نظر گرفتن عوامل مختلفی از جمله شرکت سازنده، نوسانات بازار، نوع و غیره تعیین خواهد شد.

انواع چاشنی های میخکوب چه کاربردی دارند؟

انجام اتصالات کناف، اتصالات آهنی، اتصالات بتنی و غیره.