انواع میخ و چاشنی

انواع میخ و چاشنی

امروزه مشاغلی مانند کناف کاری که کارشان با میخ ارتباط مستقیمی دارد از انواع میخ و چاشنی برای پیشبرد کار خود استفاده می کنند. حال به سراغ این سؤال برویم که اصلاً میخ و چاشنی چیست و چه کاربردی دارد؟ میخ و چاشنی در کنار یکدیگر به کار گرفته می شوند به این صورت که میخ و چاشنی درون تفنگ میخکوب قرار داده شده و هنگام کشیدن ماشه چاشنی منفجر می شود و با نیروی خاص خود میخ را با سرعت مشخصی به درون سطح مورد نظر شلیک می کند. در واقع انواع میخ و چاشنی به وسیله تفنگ های میخکوبی جایگزین میخ و چکش شده اند اما با تفاوت ‌های بسیاری که هر کس از این تفاوت ‌ها مطلع باشد قطعاً از انواع میخ و چاشنی استفاده می کند. یکی از مهم ترین تفاوت‌ های روش ‌های قدیمی در برابر میخ و چاشنی، ایمنی انجام سوراخ کاری سطح می باشد، شما در زمان کوبیدن میخ با چکش باید میخ را با دست خود نگه دارید و چکش را با دست دیگر بر سر میخ بکوبید و بار‌ها برایتان پیش آمده است که چکش به جای سر میخ به دست شما برخورد کرده است و یا به دلایل مختلفی میخ را کج کرده و موجب شده تا شما میخ دیگری را استفاده نمایید. اما کار با تفنگ میخکوب به واسطه انواع میخ و چاشنی امنیت کامل را برای دستان شما به ارمغان می ‌آورد. در کنار این تفاوت ارزشمند، برتری دیگری که نسبت به روش های سنتی دارد صرفه جویی در زمان اجرای سوراخ کاری سطح می باشد. شما هر چقدر هم در روز میخ کاری را انجام داده باشید قطعاً هم خسته شده‌اید و هم دستانتان دیگر توانایی نگه داشتن میخ را ندارد اما استفاده از انواع میخ و چاشنی توسط تفنگ های میخکوب می تواند چندین برابر میخ ‌هایی که شما می‌ کوبید را با سرعتی بسیار بالا در سطح مورد نظر شلیک کند این امر حتی باعث صرفه جویی در زمان شما هم می شود. برای تهیه انواع میخ و چاشنی می توانید از طریق سایت سازه کاران که سابقه درخشانی در زمینه فروش باکیفیت‌ ترین میخ و چاشنی ها دارد اقدام نمایید.

میخ های تفنگ میخکوب مانند میخ های معمولی نیستند و فقط از این اسلحه جهت متصل کردن قطعاً ت مختلف به هم استفاده می کنند. این میخ ها به جهت دوام و کیفیت اتصالی که بین دو سازه برقرار می کنند از مواد باکیفیتی ساخته می شوند. این میخ ها نسبت به میخ های معمولی دارای کربن زیادتری می باشند تا بتوانند مقاوم‌ تر عمل کنند. میخ ها گونه های مختلفی دارند که کاربردشان با یکدیگر متفاوت می باشد و هر کدام مخصوص سطح خاص خود هستند به عنوان مثال از میخ بتن برای اتصالات بتنی و سوراخ کاری بتن استفاده می شود به همین جهت شما باید قبل از انتخاب انواع میخ و چاشنی اطلاعات خود را کامل نمایید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید که برای شما کاربرد داشته باشد. میخ ها دارای دو مدل رزوه دار و واشردار هستند که هر یک برای اتصالات مختلفی به کار گرفته می شوند. میخ رزوه‌ ای دارای قسمتی صاف در بالا و قسمتی رزوه ‌ای در پایین میخ می باشد و میخ واشردار شامل نوک تیز و واشری گرد است که این واشر به جهت مهار پرتاب میخ به سطح بسیار کاربرد دارد و حتی اتصال را هم محکم تر می کند.

تا اینجا شما اطلاعاتی را در زمینه انواع میخ کسب کرده اید حال به سراغ انواع چاشنی برویم تا آن را نیز بررسی کنیم. چاشنی ها مکمل میخ ها هستند و بدون یکدیگر هیچ کاری را اجرا نمی کنند، این چاشنی است که نیروی لازم را برای پرتاب میخ دارد و می تواند آن را از تفنگ به درون سطح پرتاب نماید اما آیا چاشنی ها هم مانند میخ ها دارای انواع گوناگونی هستند؟ در جواب باید بگویم بله. چاشنی ها از دو جنس نیکل و برنج ساخته می شوند و درجه کیفی هر یک با هم متفاوت می باشد. چاشنی ها در نوار‌های پلاستیکی رنگی قرار دارند که هر رنگ از نوار، قدرت آن چاشنی را بیان می کند اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انواع میخ و چاشنی و تفنگ میخکوب باید با هم سازگار باشند اگر به این نکته توجه نکنید ممکن است هزینه ‌ای که پرداخت کرده اید به هیچ کاری نیاید و حتی موجب ضرر شما هم شود. انواع میخ و چاشنی زمانی که با تفنگ سازگار نباشند باعث خرابی و آسیب زدن به تفنگ و حتی سطح مورد نظر می شوند پس حتماً به نکات گفته شده توجه کنید تا بتوانید محصولی ارزشمند و کارآمد را خریداری نمایید. همان طور که اشاره کردیم چاشنی ها قدرت های مختلفی دارند و با رنگ ها خود را معرفی می کنند. هر رنگ برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال برای سوراخ کردن بتن باید از قوی‌ ترین چاشنی استفاده نمایید و برای سطوح نازک چاشنی های معمولی بهترین گزینه برای استفاده می باشند پس لزومی ندارد که شما قوی ‌ترین چاشنی را برای کار‌های معمولی انتخاب نمایید زیرا در صورت انتخاب نادرست در زمان استفاده از قوی ‌ترین چاشنی، سطح نازک شما به جهت قدرت بالای چاشنی دچار آسیب می شود و در نهایت شما را متضرر می کند. در اینجا به رنگ ها و سرعت های چاشنی ها اشاره کرده ‌ایم:

 

چاشنی های برنجی
رنگ چاشنی ها سرعت چاشنی ها
خاکستری معادل ۳۱۵ متر بر ثانیه
سبز معادل ۴۹۰ متر بر ثانیه
زرد معادل ۵۷۵ متر بر ثانیه
قهوه ای معادل ۳۸۵ متر بر ثانیه
قرمز معادل ۶۷۵ متر بر ثانیه
بنفش معادل ۷۵۵ متر بر ثانیه

 

چاشنی های نیکلی
رنگ چاشنی ها سرعت چاشنی ها
خاکستری معادل 258 متر بر ثانیه
سبز معادل 312 متر بر ثانیه
زرد معادل 340 متر بر ثانیه
قهوه ای معادل 285 متر بر ثانیه
قرمز معادل 367 متر بر ثانیه
بنفش معادل 395 متر بر ثانیه

همان طور که مشاهده می کنید رنگ ها در مقابل سرعت نوشته شده اند و شما باید براساس نوع کارتان این رنگ ها را انتخاب نمایید. اگر به دنبال مشورت برای خرید انواع میخ و چاشنی هستید می توانید با کارشناسان شرکت سازه کاران از طریق شماره ‌هایی که در وب سایت این شرکت ذکر شده است تماس بگیرید تا بتوانید با خیالی آسوده محصول مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

 

کاربرد انواع میخ و چاشنی

حال که با معنای کاربردی میخ و چاشنی آشنا شده ‌ایم وقت آن رسیده است تا به انواع میخ و چاشنی هم بپردازیم. میخ و چاشنی در گونه های مختلفی ارائه می شوند از جمله: میخ و چاشنی بتن، میخ و چاشنی آهن، میخ و چاشنی کناف و… که در ادامه به کاربرد انواع میخ و چاشنی می پردازیم:

میخ و چاشنی بتن

یکی از کاربرد‌های اصلی میخ و چاشنی بتن، استفاده از آن ها در اتصالات بتنی در ساختمان‌ سازی می باشد زیرا برای این اتصالات از هر میخ و چاشنی نمی‌ توان استفاده نمود. این محصول به جهت دارا بودن میخ های باکیفیت و چاشنی های بسیار قوی، می تواند اتصالات مستحکمی را ایجاد نماید که این اتصالات تا مدت ‌ها دوام خواهند داشت. یادتان باشد که برای استفاده بهینه از انواع میخ و چاشنی باید تفنگ میخکوبی هم از قدرت لازم برخوردار باشد.

میخ و چاشنی آهن

یکی از کاربرد‌های مهم میخ و چاشنی آهن، متصل کردن سطوح فلزی و آهنی می باشد که استفاده از این محصول در صنعت ساختمان‌ سازی و صنایع دیگر بسیار رایج است. سایز این میخ ها بین ۱۹ تا ۲۲ میلی متر می باشد که قابلیت سوراخ کردن ورقه هایی با ضخامت ۵ میلی متر و اتصال آن ها به ورقه های ضخیم ۵ میلی متری را دارند. این میخ و چاشنی در صنعت کناف کاری برای اجرای سقف کاذب هم به کار گرفته می شود.

میخ و چاشنی کناف

امروزه سقف های کاذب بیشتر از سقف های گچی مورد استقبال قرار گرفته اند و این پوشش ‌ها برای نصب به میخ و چاشنی نیاز دارند تا بتوانند ماندگاری این اتصالات را بالا ببرند و یک کار تضمین شده را تحویل دهند. پوشش‌ های سقف و دیوار کناف بسیار پرکاربرد هستند اما برای این پوشش ها از میخ و چاشنی کناف استفاده می کنند. میخ و چاشنی کناف به دلیل استحکامی که دارد مورد توجه کناف کاران قرار گرفته است زیرا هیچ میخ و چاشنی به اندازه این مدل باعث استحکام اتصالات سقف و دیوار‌های کناف نمی شود. اگر کناف کاران در انتخاب خود دچار اشتباه شوند قطعاً سقفی که با میخ و چاشنی اشتباه متصل شده است نشست پیدا می کند و کارشان زیر سؤال می‌ رود.

کاربرد انواع میخ و چاشنی

میخ و چاشنی رد هیت

برند‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک از نظر کیفیتی متفاوت می باشند، رد هیت جزء باکیفیت ‌ترین و اولین ‌های برند میخ و چاشنی می باشد. برند رد هیت در اندازه‌ های مختلف این محصول را ارائه می‌ دهد که مناسب نیاز هر فرد باشد. این محصول فقط با چاشنی مخصوص خود کار می کند و جهت ایجاد اتصالات مستحکم و بادوام از میخ و چاشنی رد هیت استفاده می شود. میخ های رد هیت از کربن استیل و مطابق با استاندارد ۱۰۶۰ AISI ساخته شده اند و تعداد میخ و چاشنی در هر بسته ‌بندی ۱۰۰ عدد می باشد که شما می توانید براساس نیاز خود آن را تهیه نمایید. شما با خرید میخ و چاشنی رد هیت می توانید با خیالی راحت از کیفیت این محصول، کار خود را به مرحله اجرا برسانید.

خرید انواع میخ و چاشنی

شما در زمان خرید انواع میخ و چاشنی باید به چند پارامتر توجه داشته باشید تا بتوانید یک خرید لذت بخش و باکیفیت را تجربه کنید. یکی از مهم ترین پارامتر‌ها خرید بدون واسطه این محصول می باشد، زمانی که شما به شکل مستقیم از شرکت محصول را خریداری می کنید می توانید از کیفیت آن خیالی آسوده داشته باشید همچنین به جهت ورود برند‌های متفرقه می توانید از اصالت میخ و چاشنی خریداری شده اطمینان داشته باشید. هیچ وقت فریب افرادی را نخورید که با قیمت پایین به شما پیشنهاد خرید این محصولات را می ‌دهند زیرا هم پول خود را به آن ها داده ‌اید و هم اعتبار خود را در برابر این قیمت پایین به آن فرد فروخته‌ اید. کار با محصولاتی که هیچ گونه تضمینی ندارند و از جا‌های متفرقه خریداری می شوند موجب از بین رفتن کیفیت کار شما می شوند و حتی ممکن است خسارات جبران ناپذیری را برای شما رقم بزنند. سایت سازه کاران یکی از وب سایت های تخصصی در زمینه فروش انواع میخ و چاشنی می باشد که شما می توانید با خرید از این سایت دیگر هیچ نگرانی و دغدغه‌ای از جهت کیفیت و اصیل بودن کالا نداشته باشید.

قیمت انواع میخ و چاشنی

همیشه فاکتور‌های گوناگونی قیمت را دستخوش تغییر قرار می ‌دهند این عوامل برای انواع میخ و چاشنی هم وجود دارند. شما باید آگاهی کامل در این زمینه داشته باشید تا بتوانید براساس بررسی‌ فاکتور‌ها در زمان مناسب، خرید خود را انجام دهید. یکی از عواملی که قیمت انواع میخ و چاشنی را تحت تأثیر قرار می ‌دهد، شرکت سازنده میخ و چاشنی می باشد زیرا شرکت‌ های سازنده از متریال‌ ها و دستگاه‌ های مختلفی برای ساخت این محصولات استفاده می کنند به همین جهت در زمان هایی که متریال‌ ها تغییر قیمت دارند میخ و چاشنی ها هم دستخوش تغییر می شوند. دومین فاکتور تعیین قیمت، نوع برند می باشد که اگر برند معتبر باشد به جهت اعتباری که در نام تجاری آن ها وجود دارد قیمت بالاتری نسبت به برند‌های معمولی خواهد داشت اما تفاوت حائز اهمیتی که در خرید محصولات معتبر وجود دارد این است که شما می توانید از عملکرد عالی آن ها اطمینان داشته باشید. یکی از مهم ترین عوامل تعیین‌ کننده قیمت، نوسانات ارزی بازار می باشد همان طور که مشاهده می کنید در صورت تغییر نرخ ارز قیمت ‌ها چند برابر می شوند. این عامل برای محصولاتی که در خارج از کشور ساخته می شوند بسیار مهم است زیرا در زمان صادرات باید هزینه ‌های مختلفی مانند هزینه حمل و نقل را پرداخت نمایند و این مبلغ می تواند روی قیمت اصلی تأثیر بگذارد.

اگر شما از مراکز اصلی، خرید میخ و چاشنی را انجام دهید قطعاً قیمت پایین ‌تری را می پردازید. خرید‌ها امروزه به شکل اینترنتی صورت می گیرند زیرا این روش مزایای بسیاری دارد یکی از این مزیت ‌ها مشاهده تفاوت قیمت در سایت های مختلف می باشد که شما بعد از بررسی می توانید به راحتی سفارش خود را ثبت نمایید. مزیت دیگر این روش صرفه جویی در زمان شما می باشد اگر شما بخواهید به چند مرکز اصلی بروید و قیمت را بررسی نمایید. قطعاً زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید اما روش خرید اینترنتی به شما این امکان را می‌ دهد که در کوتاه ‌ترین زمان ممکن محصول خود را مقایسه و خریداری کنید. سایت سازه کاران یکی از وب سایت های اصلی فروش این محصولات است که شما می توانید قیمت میخ و چاشنی رد هیت و انواع دیگر میخ و چاشنی را مشاهده نموده و از طریق خرید مستقیم مبلغ پایین ‌تری را برای خرید این محصولات پرداخت نمایید.

میخ و چاشنی چیست؟

میخ و چاشنی به واسطه تفنگ میخکوب به کار گرفته می شود، میخ و چاشنی در تفنگ جای ‌گذاری شده و با کشیدن ماشه، چاشنی منفجر می شود و با ایجاد نیروی محرکه میخ را از درون تفنگ به سطح مورد نظر پرتاب می کند.

آیا قدرتمندترین چاشنی ها برای انواع پروژه‌ها کاربرد دارد؟

جواب خیر است قدرتمندترین چاشنی ها برای پروژه‌ هایی مانند بتن به کار گرفته می شوند زیرا با قدرتی که این چاشنی دارند می توانند سطح بتنی را سوراخ نمایند اما اگر این چاشنی برای پروژه‌ های سطح نازک استفاده شود به جهت قدرتش می تواند به سطح شما آسیب بزند و آن را فرو ببرد. شما برای هر پروژه باید متناسب با همان سطح، چاشنی ( پرقدرت، متوسط و معمولی) را تعیین کنید.

میخ و چاشنی را از کجا تهیه نماییم؟

این محصول را باید از مراکز اصلی فروش میخ و چاشنی تهیه نمایید و به سراغ واسطه ‌ها نروید زیرا خرید از این افراد اعتبار کاری شما را به دلیل کیفیت پایینی که دارند از بین خواهند برد و ممکن است ضرر‌های بسیاری را به شما وارد نمایند، پس این محصولات را از مراکز اصلی فروش آن تهیه نمایید تا بتوانید کاری ماندگار را برای مشتریان خود رقم بزنید.

قیمت میخ و چاشنی به چه فاکتور‌هایی وابسته است؟

فاکتورهایی که در تعیین قیمت میخ و چاشنی دخیل هستند عبارتند از: شرکت سازنده میخ و چاشنی، برند میخ و چاشنی، نوسانات ارزی بازار، نحوه خرید که می ‌توان به صورت حضوری و یا اینترنتی باشد جزو عوامل هستند که در تغییر قیمت نقش دارند.

استفاده از میخ و چاشنی چه مزیت‌ هایی دارد؟

به کارگیری میخ و چاشنی در اتصالات مختلف دارای مزایای متعددی است که می ‌توان به اجرا شدن اتصالات بدون آسیب به دست، میخ و یا سطح، کوتاه ‌تر شدن زمان اجرای اتصالات گوناگون، مستحکم بودن اتصالات مختلف تا مدت‌ های طولانی و پرت نداشتن میخ و چاشنی در زمان اجرای اتصالات اشاره کرد.