انواع سقف کاذب

انواع سقف کاذب

انواع سقف کاذب ،سقف کاذب  یکی از پر کاربردترین سقف ها در کشور است، که پر کاربردترین این سقف، سقف کناف و سقف رابیتس هستند، که در مقاله ای جداگانه درباره تفاوت های این دو متریال صحبت کردیم. اما سقف کاذب انواع بیشتری دارد که ادامه برخی از آنها را بررسی میکنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت سقف کناف و رابیتس

انواع سقف کاذب به شکل زیر هستند:

1. سقف کاذب گچی: این نوع سقف‌ها با استفاده از تایل‌های گچی ساخته می‌شوند و قابلیت شکل‌دهی به طراحی‌های مختلف را دارند.

2. سقف کاذب فلزی: این نوع سقف‌ها با استفاده از تایل‌های فلزی ساخته می‌شوند. و از جمله مزایایشان می‌توان به مقاومت در برابر آب و رطوبت اشاره کرد.

3. سقف کاذب PVC: این نوع سقف‌ها با استفاده از تایل‌های PVC ساخته می‌شوند. و از مزایایشان می‌توان به مقاومت در برابر آب و رطوبت، قابلیت شستشو و نگهداری آسان اشاره کرد.

4. سقف کاذب آکوستیک: این نوع سقف‌ها با استفاده از مواد آکوستیک ساخته می‌شوند .و به منظور بهبود صداها و کاهش صدای نویزی که در فضاها ایجاد می‌کنند، استفاده می‌شوند.

5. سقف کاذب خشک: این نوع سقف‌ها با استفاده از سیستم‌های ساختمانی خشک مانند قاب‌های فلزی و تایل‌های گچی ساخته می‌شوند. و از مزایایشان می‌توان به سرعت و آسانی نصب و خرابی کم اشاره کرد.

هر یک از این نوع سقف کاذب‌ها ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. و بسته به نیاز و سلیقه شما، می‌توانید انتخاب کنید.

 

سقف کاذب کناف

سقف کاذب کناف یکی از پرکاربرد ترین سقف هایی است که در کشور ما استفاده میشود. بیشتر ما تا حدودی با این سقف ها آشنایی داریم.
در هنگام ساخت سقف های کناف از گچبرگ استفاده میشود و برای زیرسازی نصب آنها از پروفیل های فولادی سبک استفاده میشود. کناف در مدل های ساده و طرح دار در بازار موجود است، به کناف ساده، یکپارچه هم گفته میشود.
کناف دکوراتیو دارای طرح هندسی خاص مانند قوس ها و انحناهای مختلفی است.

سقف کاذب کناف

سقف کاذب رابیتس

این سقف یکی از قدیمی ترین انواع سقف های کاذب است که از گذشته در کشور ما مورد استفاده قرار میگرفته است. در حقیقت رایج ترین نوع سقف کاذب موجود در ایران، این نوع است.
سقف کاذب رابیتس از برگه های رابیتس و گچ تشکیل شده است .که روی آنها را با گچ پوشانده اند.
برای نصب سقف رابیتس در ابتدا نیاز به زیرسازی با استفاده از نبشی و میلگرد است. وسایل مورد نیاز برای نصب این سقف ها، تفنگ میخکوب ، میخ و چاشنی و انواع پیچ است.

 

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم از حفره های مربعی شکل و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این نوع سقف بسیار جذاب است و برای ساخت آن نیاز به زیرسازی فولادی است، در تصور پایین میتوانید نمونه ای اجرا شده از این سقف را مشاهده نمایید.
از سقف های کاذب گریلیوم معمولا در محیط های اداری استفاده میشود. از مزیت های استفاده از این متریال، امکان مخفی سازی دریچه های کولر و تاسیسات است، و امکان نورپردازی بسیار عالی آن ها است.

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب چوبی

همانطور که از نام این سقف مشخص است از جنس چوب ساخته شده است و انتخابی ایده آل برای تزئین محیط ها و فضای داخلی منزل محسوب میشود. از نظر طراحی دکوراسیون استفاده از این سقف ها میتواند فضایی طبیعی و دلپذیر را ایجاد کند.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب آکوستیک

با استفاده از تایل گچی آکوستیک این قابلیت را خواهید داشت که بتوانید سقف هایی عایق صوت و داشته باشید، تایل های آکوستیک قابلیت جذب صوت دارند که میتوانند سر و صدای محیط را کم کرده و به حداقل برسانند. این سقف ها از نوعی از تایل های مشبک ساخته شده است، برای نصب سقف کاذب آکوستیک باید از زیر سازی با پروفیل آلومینیومی یا گالوانیزه استفاده کنید. عمده کاربردهای تایل آگوستیک در سالن های سینما، تئاتر، استدیوهای موسیقی، بانک و سالن های کنسرت است.

سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آلومینیومی

این سقف ها از پنل های آلومینیومی ساخته شده اند و برای نصب آنها نیاز به زیر سازی با پروفیل سازه فولادی است.
مزیت سقف آلومینیومی استحکام بالا، خاصیت ضد حریق و ضد رطوبت است. البته توجه داشته باشید که قیمت این متریال کمی بالا است.

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی در نوع نواری و مشبک تقسیم بندی میشود. از مزیت های سقف پی وی سی: قابل شست و شو بودن، سبک و قابل تعویض بودن، ضد آب بودن است. این سقف ها انتخابی مناسب برای استخر، حمام و سرویس بهداشتی محسوب میشود. البته مدل های زیبا و جذابی از این سقف هم وارد بازار شده اند که استفاده از آنها حتی در پذیرایی و اتاق خواب هم کاربرد دارد.

سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

سقف کاذب آی گلس

سقف آی گلس یکی از زیبا ترین سقف های کاذب است که در طرح های متوعی در بازار به فروش میرسد.
این سقف از مواد آکریلیک ساخته شده است که نور را عبور میدهد، استفاده از سقف آی گلس میتواند جلوه ای زیبا و خاص به محیط خانه یا محل کار شما ببخشد.

سقف کاذب آی گلس