اجرای سقف با استفاده تایل

اجرای سقف با استفاده تایل

 

برای ااجرای سقف با استفاده تایل نیاز به انجام زیرسازی های مخصوصی است. و پس از اجرای آن میتوان سقف ها را به صورت ترکیبی، از نورپردازی و .. برای جلوه زیباتر به آن استفاده کرد.

در اجرای سقف با استفاده از تایل میتوان از محصولات، مکمل هم استفاده کرد. به عنوان مثال از کناف و گچبرگ به اضافه تایل گچی ساده یا اکوستیک استفاده نمود. این نوع پیاده سازی برای اجرا در اماکن عمومی و سالن های بزرگ کاربرد دارد.

دلایل استفاده از سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

از سقف های کاذب بیشتر برای پیاده سازی بناهای قدیمی که نیاز به بازسازی دارند استفاده میشود. در این حالت به دلیل قدیمی بودن پایه آن باید پیش از نصب زیر سازی هایی انجام شود. تا از میزان استحکام آن اطمینان لازم را کسب کنیم.

به این دلیل که لایه های گچ، سیمان و کاه گل در این بنا ها ممکن است مشکل داشته باشند، به همین دلیل توصیه نمیکنیم از آنها بدون زیر سازی استفاده شده شود، به این دلیل که دیده شده است که بنا به دلیل عواملی مانند: نشت آب و یا نشست زمین تخریب شود. و بخشی که با استفاده از لایه سقف کاذب پوشانده شده است کنده شود، و سقف فرو بریزرد و باعث ایجاد خسارت های بیشتری شود. و روی انجام کار تاثیر منفی داشته باشد.

متریال های گچی را باید روی سازه هایی از جنس پروفیل سازه مانند: سپری، نبشی و.. نصب کرد، و به این دلیل که ایمنی ساختمان بدر حین زمین لرزه و.. به خطر نیوفتد. باید سازه مورد نظر را به سازه های اصلی ساختمان که اسکلت اصلی آن است نصب کرد، و نصب کردن آنها به دیوار و یا سازه های جانبی ممکن است بسیار خطر آفرین باشد. و حین حوادث طبیعی مانند زلزله باعث تخریب بنا مورد نظر شود.

استفاده از انواع تایل ها در سقف

به دلیل پیشرفت های زیادی که در این حوزه ها انجام شده است، برای اجرای سقف کاذب از متریال های گچی مختلفی استفاده میشود. و از اجرای سقف با استفاده تایل استفاده میشود که شامل موارد زیر هستند.

  1. گچی ساده
  2. گچی آکوستیک
  3. پی وی سی براق
  4. پی وی سی مات
  5. پی وی سی روکشدار
  6. پی وی سی هات استمپ
  7. آلومینیومی
  8. کامپوزیت
  9. معرق
  10. طلق پلکسی گلس
  11. شیشه ای