زیرسازی سقف کاذب

اجرای زیرسازی سقف کاذب

برای نصب سقف های کاذب لازم است، که در ابتدا روی سقف زیرسازی هایی انجام شود که بتوان روی آن سقف کاذب را که از متریال هایی مثل کناف، پانل باتیس و تایل گچی ساخته شده است را نصب کرد.

نحوه زیرسازی سقف کاذب

جهت زیرسازی سقف کاذب در ابتدا باید روی سقف را با استفاده از متریال استاد یا راند لایه پوشی کرد تا بتوان شبکه زیرساخت را روی آن نصب کرد.

پس از اینکه دیوار را با استفاده از این متریال پوشاندید، باید زیرسازی سقف دوم یا همان سقف کاذب را اعمال کنید، برای اینکار از با استفاده از پروفیل سازه که میتواند از جنس پروفیل گالوانیزه باشد، یک شبکه زیرسازی ایجاد کرد، برای متصل کردن این پروفیل ها بهم باید از پیچ سازه استفاده شود، و جایی که امکان اتصال پیچ نیست میتوان از میخ استفاده نمود، برای سهولت اینکار میتوانید از تفنگ میخکوب استفاده کنید.

پس از اینکه زیرسازی فولادی را روی سقف نصب کردید، نوبت به آن میرسد که فایبر سمنت بردها را نصب کنید، تایل های فایبر سمنت که از جنس سیمانی و الیاف دار ساخته شده اند و برای متصل کردن آنها به زیر ساز فلزی باید از پیچ پانل استفاده کرد. تا بنوان پانل های سیمانی را به سازه ها متصل کرد.

و سپس باید تایل های گچی را به پانل های سیمانی بکار رفته در متصل نمایید.

نکات مهم در اجرای سقف کاذب

برای اجرای سقف کاذب باید برخی از نکات را رعایت کنید، تا بتوان سقفی بدون عیب و نقص را پیاده سازی کرد، اگر سقف ها را به صورت غیر اصولی پیاده سازی کنید ممکن است که در هنگام استفاده از آنها خطراتی شما را تهدید کند، نکات کلیدی برای انجام اینکار به شرح زیر هستند.

  • خط تراز سقف باید بر روی دیوارهای جانبی که قرار است زیرسازی روی آنها شود تعیین گردد.
  • حتما برای اتصال سازه ها از پیچ های مخصوص استفاده کنید.
  • اگر دیوارهایی که قصد نصب کردن متریال روی آنها را دارید، دارای نازک کاری هستند، از پیاده سازی زیرسازی روی آن خودداری کنید.
  • آویزها را نباید به سقف کاذب متصل کنید، حتما اگر نیاز به نصب سقف کاذب بود آنها را روی سقف اصلی نصب کنید.
  • پیش از نصب سقف کاذب باید، از استحکام سقف اصلی اطمینان کسب کنید.