پانل های گچی

انواع پانل های گچی

پانل‌های گچی به صورت متنوعی در دسترس هستند، اما ویژگی مشترک آن‌ها حضور یک هسته گچی است که به ضخامت‌ها و پوشش‌های مختلفی می‌پوشانند.

در بازار، صفحات گچی مانند کناف، پانل باتیس و تایل گچی به انواع مختلفی موجود هستند. این صفحات گچی شامل موارد زیر هستند:

– پانل های عایق رطوبت یا MR
– پانل های ساده یا RG
– پانل های مقاوم در برابر آتش سوزی یا FR
– پانل گچی عایق رطوبت و آتش سوزی

در ادامه، خصوصیات هر یک از این پانل‌ها را بررسی خواهیم کرد. لطفاً با ما همراه باشید.

پانل ساده یا RG

از پانل‌های گچی یا گچبرگ برای ساخت سازه‌های خشک و ایجاد دیوارها و سقف‌های کاذب استفاده می‌شود. پانل‌های RG برای ساخت سازه‌ها در مکان‌های خشک و دور از آتش سوزی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. رنگ این نوع پانل‌ها کرم است.

پانل مقاوم در برابر رطوبت یا MR

پانل‌های MR در مکان‌هایی که رطوبت وجود دارد، مانند شهرهای مرطوب و یا مکان‌های مرطوب در منازل مانند سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها استفاده می‌شوند. رنگ این پانل‌ها سبز است و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارند.

پانل مقاوم در برابر آتش یا FR

پانل‌های FR نیز صفحات گچی هستند که الیاف شیشه در هسته آن‌ها استفاده شده است. به همین دلیل، این پانل‌ها در فضاهایی که حساسیت به آتش بالاست، استفاده می‌شوند. این پانل‌ها دارای رنگ قرمز و صورتی هستند.

پانل مقاوم در برابر آتش و رطوبت یا FM

پانل‌های FM همزمان ویژگی‌های پانل‌های FR و MR را دارا می‌باشند و مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت دارند. در مکان‌هایی که همراه با رطوبت هستند و حساسیت به آتش نیز وجود دارد، از این پانل‌ها استفاده می‌شود. این پانل‌ها دارای روکش سبز رنگ هستند و در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله، با انواع پانل‌های گچی آشنا شدیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید محصولات، می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.