کار با میخکوب

آموزش کار با میخکوب

کار با میخکوب

یکی از ابزارهای بسیار پر کاربرد در زمینه ساخت و ساز ابزار تفنگ میخکوب است، به دلیل کاربردهای زیاد این ابزار تصمیم داریم در ادامه این نوشته به آموزش کار با آن بپردازیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

از این ابزار بیشتر برای نصب سقف های کناف، بست کوبی، تایل گچی، نصب تاسیسات و لوله های برق و فاضلاب کاربرد دارد. در مقالات قبلی توضیح دادیم که این ابزار در انواع مختلف با قدرت های متفاوت و تحمل وزن های متفاوت ساخته میشود، برخی از مدل های میخکوب، برقی هستند و برخی نیاز به برق ندارند و با انرژی چاشنی و انفجاری کار میکنند.

از معایب این ابزار میتوان به صدای بلند آن در هنگام شلیک اشاره داشت،  اما در مقابل کار با این ابزار بسیار ساده است. در ادامه این نوشته به توضیح نحوه عملکرد انواع گان که با استفاده از میخ و چاشنی کار میکنند خواهیم پرداخت.

بخش های مختلف میخکوب انفجاری

پیش از اینکه نحوه کار با این ابزار را توضیح دهیم لازم است که با بخش های مختلف آن آشنا شویم

  • ماشه: با فشردن این قطعه میخ به سطح مورد نظر شلیک میشود.
  • لوله یا محل شلیک: این لوله برای ورود و خروج میخ به داخل تفگ استفاده میشود. و زمانی که دکمه تفنگ فشرده شود، میخ از داخل این لوله شلیک میشود.
  • اهرم مسلح کردن:این اهرم جهت میخ گذاری داخل تفنگ به کار گرفته میشود، مغری داخل این دستگاه دارای خاصیت آهن ربایی است که میتواند تفنگ را با میخ مسلح کند.
  • درجه تنظیم شلیک: با استفاده از این درجه میتوان تعیین کرد که میخ باید تا چه اندازه ای داخل سطح شود.

 متعلقات میخکوب

میخ : برای استفاده از این ابزار حتما باید از میخ های مخصوص استفاده شود، که در اندازه های مختلف و مخصوص سطوح مختلف در بازار موجود هستند، برای خرید میخ و چاشنی به صفحه این محصول مراجعه کنید.

چاشنی : نیروی محرکه برای پرتاب میخ توسط چاشنی تامین میشود.

 مراحل کار با گان میخکوب

جای گذاری میخ

برای جایگذاری میخ باید از اهرم مسلح سازی استفاده کنید، برای اینکار ابتدا مطمئن شوید که داخل لوله گان میخ نباشید. پس از آن اقدام به جایگذاری میخ کنید.

شلیک

پس از اینکه میخ ها را داخل دستگاه قرار دادیم میتوانیم از آن استفاده نماییم. برای اینکار تفنگ را بر روی دیوار قرار دهید تا ضامن داخل برود سپس ماشه را فشار دهید.

برای اینکه میخ ها به درستی در جای خود قرار بگیرند. باید میخکوب را به صورت عمود و محکم روی سطح قرار دهید.

کار با میخکوب