پیچ سرمته

پیچ سرمته چیست؟

از پیچ سرمته برای متصل کردن ورق های فولادی مانند ورق گالوانیزه بهم استفاده کرد، این محصول بیشتر برای پیاده سازی سقف کاذب استفاده میشود، و به پیچ هایی که برای این کاربرد استفاده میشوند، پیچ سازه گفته میشود.

شکل ظاهری پیچ سرمته چگونه است؟

پیچ سرمته به پیچی گفته میشود که، برخلاف پیچ های دیگر که سر نوک تیزی دارند، اما این پیچ ها دارای سر مته شکل است، این پیچ ها در سال های اخیر خیلی بیشتر از قبل مورد استفاده قرار میگیرند. پرکاربردترین پیچ های سرمته، پیچ های شیروانی هستند که در ساخت سوله ها و کانکس ها از آنها استفاده میشود.

کلگی پیچ های سرمته طوری ساخته شده است که میتوان آنها را هم به وسیله پیچ گوشتی و هم آچار باز و بسته کرد، و به استفاده از واشر فلزی و مهره آنها را در جای خودشان بست.

پیچ سرمته

پیچ سرمته وارداتی

در ایران استفاده از انواع وارداتی این پیچ ها رواج بیشتری دارد، بیشتر پیچ سرمته های وارادتی در کشور ایران از کشور تایوان و چین وارد میشوند، البته پیچ های تایوانی کیفیت بالاتری دارند، این پیچ ها به دلیل سر مته ای شکلی که دارند به سادگی بع چوب و.. بسته میشوند و برای استفاده از آنها نیازی به رولپلاک نیست. و بدون آن هم امکان بسته شدن را دارند.
این پیچ ها معمولا از جنس: آهن، استیل، گالوانیزه و خشکه و با قطر 14 میلیمتری ساخته میشود. یک سر این پیچ ها با استفاده از مته فلز تراش کاری داده میشوند، این پیچ ها این قابلیت این را دارند که بتوانند پروفیلهای فولادی با ضخامت 2 میلیمتر را به سادگی سوراخ کنند. و با استفاده از آچار و پیچ گوشتی دو سو قابلیت بسته شدن را دارند.

این پیچ ها در سایزهای 5، 7.5، 10، 12.5 و 15 سامنتی متری برای متصل کردن پانل های سقفی و دیواری با عنوان پیچ پانل مورد استفاده قرار میگیرند.