سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک

تایل گچی آکوستیک نوع خاصی از سقف کاذب است که مزایای زیادی در مقایسه با متریال های سنتی دارد. از مزایا این سازه و نصب آنها عایق بودن در برابر صدا است، این سازه در مکان های مختلفی قابل استفاده است.

از سقف کاذب آکوستیک در مکان هایی که عایق بودن در برابر سر و صدا مهم است مانند سالن های تئاتر، سینما ها و … بیشتر از بقیه مکان ها استفاده میشود.

همچنین استفاده از سقف های کاذب آکوستیک راه حل خوبی برای خلاصی از سر و صد و آلودگی های صوتی در مراکز شهر های شلوغ است، معمولا افرادی که در شهر های شلوغ و محله های پر رفت و آمد زندگی میکنند از آلودگی های صوتی در این مراکز شکایت دارند، به همین دلیل استفاده از یک متریال عایق صوت مانند تایل گچی آکوستیک در مقایسه با گچبرگ های معمولی در این فضاها میتواند مشکل آلودگی صوتی را حل کند.

انواع سقف کاذب آکوستیک

در حال حاضر در بازار دو نوع مختلف از سقف کاذب آکوستیک وجود دارد که با نام های سازه پنهان و سازه آشکار در بازار به فروش میرسند.

انواع سقف کاذب آکوستیک از نظر شیوه نصب

  1. تایل های آکوستیک با قابلیت نصب بر روی سقف ها
  2. نصب با استفاده از شبکه های فلزی و پروفیل سازه
  3. تایل آکوستیک با قابلیت نصب بر روی دیوار

سقف کاذب آکوستیک
مزایای سقف کاذب آکوستیک

در ابتدای این مقاله برخی از مزایای سقف های اکوستیک را بررسی کردیم، اما مزیت های این متریال بیشتر از این موراد است. که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

مشاهده قیمت میخ و چاشنی

تنوع در طرح و مدل

تایل های اکوستیک در طرح، مدل و بافت های مختلفی در بازار موجود هستند، این سازه از فیبرهای معدنی ساخته شده است که سر و صدا و اکوهای داخل فضا را به خود جذب میکند و سر و صدای محیط را کاهش میدهند.

عایق صوتی

مهمترین مزیت سقف کاذب آکوستیک عایق صوت بودن آن است، اما همانطور که گفتیم این تنها ویژگی مثبت این سازه ها نیست.

کاهش ارتفاع سقف

یکی از مشکلاتی که در برخی از خانه ها وجود دارد، بلند بودن سقف است، از روش های مختلفی میتوان برای رفع این مشکل استفاده کرد، و یکی از راه ها برای جلوگیری از این مشکل، استفاده از تایل های آکوستیک است، با کاهش ارتفاع سقف میتوان در مصرف انرژی و .. صرفه جویی کرد.

بازتاب نور

این سقف ها در مقایسه با سقف های معمولی میتوانند نور را به سادگی در محیط بازتاب دهند و در روشن شدن محیط و فضا نقش بسزایی دارند، همین موضوع میتواند هزینه ای که برای روشنایی اتاق میپردازید را کاهش دهد.

تعویض و برداشتن بدون‌ دردسر سقف‌ها

سقف های کاذب آکوستیک علاوه بر اینکه به سادگی قابل نصب هستند، به راحتی قابلیت تعویض شدن و برداشتن را هم دارند، هر زمانی که تصمیم گرفتید دکوراسیون یا کاربری اتاق را عوض کنید میتوانید اینکار را بدون درد سر انجام دهید.

پوشاندن لوله‌ها و سیم‌ و تاسیسات

از دیگر مزایای استفاده از تایل های آکوستیک که باعث افزایش محبوبیت آنها شده است، قابلیت پوشاندن سیم ها و لوله های روی سقف است، با اینکار نه تنها محیط زیبا تر میشود، بلکه هر زمانی که نیاز به تعمیر باشد میتوان با برداشتن همان تایل ها و ورقه ها و سیم ها دسترسی پیدا کنید.

تعمیرات و نگهداری به صرفه و اقتصادی

استفاده از تایل های آکوستیک میتواند هزینه های تعمیرات و نگهداری را کاهش دهد و همچنین با استفاده از آنها نیازی به رنگ آمیزی ندارید و بخش زیادی از هزینه های تعمیرات و نگهداری را کاهش میدهد.

کاربرد سقف کاذب آکوستیک

همانطور که گفتیم کاربرد این سازه ها اجرا کردنشان در استدیو ها، سینما تئاتر و در کل جاهایی است که خاصیت عایق صوتی در آنها مهم باشد. استفاده میشود. همچنین این سازه ها به دلیل زیبایی ظاهری ای که دارند میتوانند برای طراحان دکوراسیون گزینه مناسبی باشند.