دیوار کاذب و انواع آن

تولید دیوار کاذب  و انواع آن

دیوار کاذب به دیوار غیر باربری گفته میشود که تنها برای جداسازی بخش های مختلف ساختمان از آنها استفاده میشود. این دیوارها شامل قالب های فلزی هستند که با استفاده از پروفیل سازه ساخته شده است و صفحات گچی مانند تایل گچی یا گچبرگ ها با استفاده از پیچ سازه و پیچ پانل با آنها متصل شده اند.

دیوارهای کاذب این روزها کاربردهای زیادی پیدا کرده اند و برای پیاده سازی دیوارهای دارای عایق حرارتی و عایق صوتی از آنها استفاده میشود. در ادامه این نوشته انواع دیوارهای کاذب را بررسی خواهیم کرد.

دیوار کاذب پارتیشن

این دیوارها صرفا برای پارتیشن بندی یا جداسازی فضای داخلی از آنها استفاده میشود. از آنجایی که این دیوارها دارای سطح گچی هستند، قابلیت رنگ آمیزی هم دارند. این دیوارها را معمولا با استفاده از تایل های گچی یا کناف میپوشانند.

دیوار کاذب پوششی

این نوع تنها جهت پیاده سازی یک پوشش بر روی دیوار استفاده میشوند. و صفحات گچبرگ و صفحات روکشدار گچی را روی این دیوارها نصب میکنند و از زیر آنها سیم ها و لوله های تاسیساتی و… عبور میکنند. این سازه ها را روی دیوار نصب میکنند.

دیوار کاذب آکوستیک

این دیوارها با استفاده از سازه ها و پانل های آکوستیک نصب میشود. و کاملا عایق در برابر حرارت و صدا هستند.

دیوار کاذب تزیینی

زمانی که از مصالح سنتی برای پیاده سازی دیوار استفاده میکنید، وزن سازه ها بسیار بالا میرود و هچنین وزن سازه های این دیوار ها افزایش پیدا میکند. اگر تنها قصد دارید که از یک دیوار تزئینی استفاده نمایید. میتوانید از دیوار کاذب تزئینی برای اینکار استفاده کنید.این دیوارها علاوه بر اینکه عایق صدا و حرارت هستند وزن کمی هم دارند که باعث میشود بتوان از آنها به عنوان صفحات مقاوم در برابر زلزله استفاده کرد و کاربردهای زیادی برای پیاده سازی طرح های دکوراسیون داخلی دارند.